2011-12-01 10:18 Ahlsell köper Trions AB i Varberg

Trions AB är ett lokalt grossistföretag som säljer ett brett sortiment av i första hand VA- och VVS-artiklar. Företaget omsätter ca 35 MSEK.

Varberg är en intressant marknad med goda tillväxtmöjligheter där vi idag inte har någon verksamhet. Med förvärvet av Trions stärker vi vår position och profil i regionen. Vi får en bra bas där vi kan förstärka organisationen och sortimenten inom VVS, Verktyg och EL. Det kommer ge oss bra möjligheter att svara upp mot kundkrav inom installation, industri och infrastruktur.

Frågor med anledning av denna information besvaras av Göran Näsholm, koncernchef, telefonnummer 0708-23 71 00, e-post goran.nasholm@ahlsell.se

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner och Kyl. Koncernen har en årlig omsättning om ca 20 miljarder SEK och
ca 4 500 anställda.