2021-02-18 12:00 Ahlsell förvärvar Eurolan (Solutioneurolan Europé AB)

Ahlsell har tecknat avtal om att förvärva

Solutioneurolan Europé AB

, i dagligt tal Eurolan, som levererar tele- och datakommunikationsprodukter. Företaget har nio anställda och omsätter cirka 125 mSEK årligen.

Eurolan Group är en av de ledande nordiska leverantörerna av koppar- och fiberoptiska kabelsystem (SCS), fiber till hemmet (FTTX) och universellt hemnätverk. Företaget erbjuder ett kvalitetssortiment inom kabelsystem, fiber, data och säkerhet. Bolaget har sin bas i Bromma med ett försäljningskontor i Helsingfors.

”Med Eurolan fortsätter vi att fokusera på och utveckla vårt erbjudande av nya spännande tekniska lösningar till våra kunder”, säger Johan Nilsson, Ahlsell AB:s VD och koncernchef.

Tillträde av förvärvet är planerat att ske under mars 2021.

Johan Nilsson, Koncernchef Ahlsell AB, tel. 08-685 70 00 eller epost: johan.nilsson@ahlsell.se

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter nästan 33 miljarder SEK och de tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna.

Med cirka 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!